ANKARA-ÇAMLIDERE-İNCEÖZ KÖYÜ
   
  Ankara-Çamlıdere-İnceöz Köyü-Koca Harman
  52-KÖYÜMÜZÜN TARİHİ
 
KÖYÜMÜZDE ESKİ SAYIMLAR

   Köyümüzün İlk Kuruluş Zamanlarına Ait Nüfus Sayımları
Osmanlı dönemi kayıtlarına göre; istanbul başbakanlık arşivi MAD 9 numarada kayıtlı 867/1463 tarihli mufassal tahrir defteri 129a-169b-228b-230a sayfalar arasında "Ta'allukat-ı evkaf-ı yaban ovası" başlığı altında yapılan yabanabad bölgesine ait sayımlarda"Karye-i İnceöz, tabi-i orta divanı" (s.188a) İnceöz Köyü nüfus sayımı 1463 yılında 14 hane yaklaşık 70 nufus olarak tespit edilmiştir.Diğer sayımlarda bu sayılar artmıştır.

1523/1530 sayımı 15 hane 13 mücerred yaklaşık 88 nüfus
1571/1572 sayımı 30 hane 13 mücerred yklşık 163 nüfus
1840 sayımına göre 44 hane yaklşık 220 nüfus
1845 sayımında ise 51 hane kayıtlı olup 12 hanesi inceöz'den başka yerlere göçmüş 39 haneye düşmüştür.
1975 yılında 231 nüfuslu olan inceöz köyü, daha sonraki yıllarda yoğun göç vermiş ve 2009 yılı adrese dayalı nüfus sayımında 29 erkek, 33 kadın, toplam 62 kişi oturmaktadır.



ULEMA YATAĞI, ASİL İNSANLARIN GÜZEL KÖYÜNE SELAMLAR OLSUN !


KÖYÜN TARİHİ:

Köyün tarihi kesin olarak bilinmemekle 600-700 yıllık tarihi olduğu tahmin ediliyor. Köy mezarlığının karşısındaki kirtinli ahlatın yanındaki çalılık mezarlık kalıntısıdır. Oraya kimlerin defnolunduğu bilinmemektedir. Köy çeşmesinin 242 yılı geçkin bir tarihi vardır. Hatıplar sülalesinden Hacı Osman tarafından yaptırılmıştır.Köy çeşmesinde Kuran Harfleriyle !Sahibül hayrat velhasenat İnceöz garyeli el hacı Osman yazmaktadır.Köy çeşmesi önce caminin yanında daha sonra Halil Yıldırım ların evinin yanına nakledilmiş.Arıza ve su yetersizliği nedeniyle şimdiki yerine yapılmıştır. 


İnceöz Köyü, ilçenin güneybatısında, Bayındır Baraj Gölü’nün kuzeyinde, 1050 metre rakımda, Çay Deresi ve Güreş (Eşik) Çayı arasında bulunan yarımada üzerinde, orman bitişiği köylerdendir. Yerleşmenin adı coğrafi konumuna uygun olup, 1275 metre rakımlı İnceöz Tepesi’nin güney yamacındadır.
Bükeler, Doymuş, Peçenek, Yoncatepe ve Bayındır Baraj Gölü ile komşudur. İlçe merkezine 13 km uzaklıktadır.
Çıngırdaklı, Büyükçayır ve Simitkayası tepeleri, Çatkaya Boğazı, Eluçuran, Çay ve Güreş dereleri vardır. Hakim bitki örtüsü meşe ve çalı türü ağaçlardır.
1463 yılı Ankara Tahrir Defteri’nde “Orta Divanı”na tabi olup, “Mudrıb” idari birimine bağlı olan İnceöz Köyü 14 hanedir. Sultan Murad Hüdavendiğar, İnceöz Köyü’nü Seydi Bey’e tımar mülk olarak verir ve Seydi Bey’de savaş zamanında silahlı bir sipahi gönderirmiş. 1463 yılında Seydi Bey’in evlatlarından Yusuf, İnceöz Köyü’ne mutasarrıftır.
1530 yılı Ankara Tahrir Defteri’nde Yabanabad kazasına bağlı İnceöz Köyü, 15 hane, 13 mücerred, 88 nüfuslu, yıllık vergi hasılatı 1.054 akçe ve sipahi tımarıdır. 1572 yılında ise 30 hane ve yaklaşık 163 nüfusludur.
1840 yılında Yabanabad kazasına bağlı ve “sipahilik” olan İnceöz Köyü, 44 hanedir. Mustafa oğlu Osman Efendi hatip, İsmail oğlu Mustafa köy muhtarı, Musa Efendi ise köy imamıdır ve muhtar İsmail oğlu Mustafa o dönemde varlıklı bir kişi olup bölgede en fazla vergi veren kişilerden biridir. Bu dönemde köyde sığır, koyun-tiftik keçisi yetiştirilmekte ve arıcılık yapılmaktadır. Çok sayıda “çayır” bulunmaktadır. Köyde reçberliğin yanında çıracılık ve demircilik yapanlarda vardır.
1845 yılı Temettuat Defteri’nde İnceöz Köyü’nde 51 hane kayıtlı olup 12 hanesi İnceöz’den başka yerlere göçmüş ve 39 haneye düşmüştür. Köy imamı Musa oğlu Ali Efendi’dir. Bu yıllarda köyde ziraat, hayvancılık, bargircilik, katırcılık ve çuvalcılık yapılmaktadır.
İnceöz Köyü’nde bulunan tarihi çeşme, kesme taştan yapılmış ve güzel hatla yazılmış bir kitabesi bulunmaktadır. Beyaz mermer üzerine hakkedilen ve sanat şaheseri olan kitabede “Sahib’ül-hayrat ve’l-hasenat İnceöz karyeli el-Hac Osman, 1163” ibaresi yazılıdır. Hacı Osman Efendi tarafından 1769 yılında yaptırılan bu çeşmenin kitabesi koruma altına alınması gerekir.
Vakıflar Genel Müdürlüğü’nde “İnceöz köyünde Hacı Şaban Camii Şerif Vakfı” ve “İnceöz Köyü’nde Hacı Yusuf Camii Şerif Vakfı” kaydı bulunmaktadır.
Cumhuriyet döneminde önce Yabanabad (Kızılcahamam) kazası Şorba (Ali Dede Şeyhler) nahiyesine bağlanan İnceöz Köyü, 1953 yılında Çamlıdere ilçesi Peçenek bucağına bağlanır.
Yayla geleneği devam eden İnceöz Köyü’nün Benli Yaylası karayolu üzerinde ve Bakırlı Yaylası yol sapağında İnceöz Yaylası bulunmaktadır. Geleneksel mimaride yayla evlerinin bulunduğu bölge çam ormanları ile kaplıdır.
1975 yılında 231 nüfuslu olan İnceöz Köyü, daha sonraki yıllarda yoğun göç vermiş ve 2009 yılı adrese dayalı nüfus sayımında 29 erkek, 33 kadın, toplam 62 kişi oturmaktadır.
Hayvancılık ve tarım yapılmakta olup, çok amaçlı köy konağı ile geleneksel mimaride yapıların yanında yeni yapılaşma da görülür.

Daha geniş bilgi için bakınız: Abdülkerim Erdoğan, Çamlıdere Tarih ve Kültür Atlası, Çamlıdere Belediyesi Yayınları, Ankara, 2012.





1463 yılı öncesi iskan bölgelerinden olan ve Buğralar (Ortadivan) köyüne bağlı, "Şorba" kazasına tabi bir iskan yer i olan köyde, 1769 tarihli ve "İnceöz karyeli
el-hac Osman"ın yaptırdığı tarihi çeşme halen durmaktadır.Bu çeşme 2011 tarihi itibariyle242 senelik bir tarihe sahiptir. Bayındır Barajı'na yakın, ilçeye uzaklığı
13 km. olup, 89 nüfusludur. Orman bitişiği köylerdendir. 
 (Akara Rehberi)

          SAYIN MEHMET DEMİRTAŞ'IN  KÖYÜMÜZ TARİHİ İLE İLGİLİ  AÇIKLAMALARI     

İsim: mehmet demirtaş
E-mail: mehmetdemirtas06gmail.com
MSN adı: Mehmet DEMİRTAŞ
Zaman: 14.10.2010 00:19:51
Mesaj: Değerli hocam görüşmeyeli uzun zaman oldu.Aile efradı ile birlikte sıhatte olmanız temennisi ile selam ve muhabbetlerimi arzediyorum.İnceöz köyü adına birlikteliğe zemin olan bu hizmetin için teşekkür ediyorum.Bu hizmete gençlerimizin katkı sağlayacağını temenni ediyorum.Özellikle köyümüzün ve bölgemizin tarihçesi bölümüne açıklık getirilmesi zarureti için notu geçiyorum.Bildiğiniz üzere, 1071 Malazgirt ovasında Sultan Alparslan komutasında, “cuma namazında isteyen geriye dönebilir, isteyen benimle gelir, beyaz elbisem kefenimdir”. Hutbesi ve komutunu takip eden savaşla, Anadolu yurt haline getirilmişdir.1073 yılında ise gelen boyların Ankara civarına yerleştiği görülmektedir.İlk yazılı belge ise 1220-1237 tarihleri arasında Selçuklu Sultanı Alaaddin KEYKUBAT'ın seferleri sırasında bu gün Kızılcahamam sınırları içinde bulunan Taşlıca Köyünde Kırgız Ebe'ye ve oğlu Oruç Gazi'ye verdiği berattır.Bölgede bulunan köy isimleri Türk boylarının isimleri,gelenek ise hala bu gün Ortaysa ana yurtta yaşananın aynısıdır.Bu topraklara geldiğimizde başka millet mensuplarının özellikle şehir merkezlerinde yaşadığı bilinmekte olup, taşra kesiminde yaşayanları ise azdır.Bu veriler ışığında Bu gün Kızılcahamam, Çamlıdere, Gerede,Kazan,Nallıhan civarlarını kapsayan alan "yabanabad" olarak bilinmektedir.Bizim köylülerimiz dahil yabanabada yerleşenler Sultan Alparslan ile birlikte bu topraklara gelenlerdir.Yerleşme tarihimiz 200-300 yıldan uzun.Tarih 1000 yıla yaklaşmıştır.Bu coğrafyada bizden fazla kalıp yaşayan bir medeniyet daha yoktur,en uzunu 300 yıl yaşamıştır.Azınlık ve bu gün tartışma konusu olan diğer dinlere mensup guruplar ise müstakil devlet kuramamışlar,1071 den sonrada bu millete bağlı yaşayarak bu güne gelmişlerdir.Köyümüzde de yaşadıklarına dair arşivlerde de bir kayıt bildiğim kadarı ile bulunmamaktadır.Ankara kültürüne son zamanlarda çok fazla ithal kültür girmiş, isminin başına Ankaralı ekleyen zamane şahısları türemiştir.Türkü ve yaşayış tarzlarından bizden olmadıkları bellidir.
"Seğmen" Ortasya oğuz boyunun, Türklerin, askerine verilen isimdir.Zamanla yiğitlik ve mertlik manasında kullanılmıştır.Ankara oyun havaları müziğinde mehter havası barındırır. Kılıç kalkan ve hançer ile herbiri müstakil yiğitlik ve elbirliği içererek oynanır."Sin sin" Karanlıkların tehlikesine uyanık olunmasını hatırlatan binlerce yıllık oyundur.Son zamanlarda yine ulusal televizyon kanallarında Ankara oyun havaları eşliğinde oynanan köçekli oyunların, bu toprakları yurt edinecek yiğitliğe mertliğe ve iman ile ahlaka sahip olan gerçek "seğmen"ler ile ilgisi olmamış, olmayacaktır.Diğer taraftan özellikle Osmanlı kayıtlarında bölge ile ayrıntılı bilgiler mevcut olup, yayınlanmış eserler de bulunmaktadır.Mesaj sınırlaması nedeni ile ancak bu kadar yazabiliyorum.Bu ifadelerle köyümüze ait sayfanın tarihçe bölümünün tekrar gözden geçirilerek yeniden yazılması kanaatimce olabilecek yanlış anlamanın önüne geçecektir. Selam ve muhabbetle....
 



 Köyümüz, Akkaya Köyü, Yakakaya köyü Orta Asya'dan gelen "BozokTürklerindendir." Asılları yörüktür. Eski vergi kayıtlarına göre Bozoklar , Rençber ve Sipahi olmak üzere iki kısıma ayrılmıştır. İnceöz'ün ataları "sipahi" lerden dir. Vergi kayıtlarında sipahi olarak geçmektedir. Hayvancılık ve memurlukla geçinirler ve gerektiğinde devletin yanında askerleri ile hazır olurlardı. Bir de sırf toprakla uğraşanlar vardı. Bunlara "Rençber" denirdi.




KÖYÜMÜZDE YÖRE İSİMLERİ
Kocaharman,Musalarsokağı,Meyteller,Kürdoğulları,Camiyüzü,Pınarönü,Karakuyu,Hacımehmet
ler,Güvemlidere,Eren
sarıağıl,Gölet,Bostan,Karaçalılık,Gürleyik,Erenler,Ferfenilik,Küççükçayır,Gocaçayır,
İlimÇevrük,Erenler,Ölüözü,Batak,Güzelküllük,Upruk,Meşearası,Yazıgırı,Güreşdepesi,Erüklü,
nDevedamı,Melemşelik,Yılandaşı,Topracılık,Anıtyuvası,Gıdıman,Eyriahlat,Garaağaç,Gavaklar,
ındere,Göl,Çeteninguyu,Musurat,Gavaklar,Ebeguyusu,Çırçır,safadedem,Körpegara,Gölet,
Sacüstü,gölet, deveamı..
Kırharman,Doruksokağı,kahyalar,Ahmetler,Alidedeler,Yeşiller,Kazancıyeri,Daşkapı,Sadıklar
Karşıyaka,Sırasöğütler,Çakmacuk,Çobandaşı,Çukurundip,Süpürgelik,Sacüsdü,Erencük,
Garayer,




KÖYÜMÜZÜ KURANLAR

Köyümüzün tarihi 1700 lü yıllara kadar bilinmektedir. Köy çeşmemiz 243 yaşındadır. Mezarlığın kaşısındak sarıçalılık ta mezarlıktır. Oralarda kimlerin yattığı bilinmemektedir. Köy arazisindeki onlarca kuyu, pınar tarihimizin eskiliğne delildir. Köy sınırımızın Pelitçik köyüne kadar dayandığını herkes bilmektedir.
Köyümüzün kuruluşunun birbiriyle akraba olan şu on sülale olduğu rivayet edilir.Bu rivayet kurtuluş savaşı gazisi rahmetli Hakkı Durkan dededen gelmektedir. Arıcı Hüseyin Hoca Hakkı Dede’ye sorarak bu bilgileri kayıt altına almıştır. Hakkı dedenin de dedelerinden dinlediği kabul edilirse 1700 lü yılların bilgilerine ulaşılmış oluyor. Köyümüzün yerleşim yerindeki yakın evler birbirleriyle daha yakın akrabadır. Bu on kabile şunlardır.
1-HACIVELİLER: Koçak ve Özcan soyadlı kabiledir. Bu sülalenin asıl yurdu Halil Yıldırım’ların evlerinin yanıdır. Kelabıcanın evinin üstündeki eski ev onların atalarınındır. Bilinen en eski dedeleri Hacı Veli, Hacı Osman ve Hacı Sait’tir. Hacı Osman köy çeşmesini yaptıran kişidir. Köy çeşmesi yapılalı 242 sene olmuştur.Bu da demek oluyor ki, köy çeşmemiz 1770 li yıllarda yapılmıştır. Köy çeşmesi önce köy odasının önünde akmış. Deprem vb durumlardan arıza yapınca Halil Yıldırım’ların evin önüne nakledilmiş. 1960 lı yıllara kadar eski çeşme yeri belli idi. Burada da randıman vermeyince şimdiki yerine nakledilmiştir. Bu sülaleden arıcı Hüseyin Hoca’nın dedesi Koca Hatıp Hüseyin adlı kişi de çok takva bir kişiymiş. Sahibi tertipmiş. Sahibi tertip demek bir vakit namazını kazaya bırakmayan, namazını geçirmeden zamanında kılan Müslüman demektir.
2-KÖPRÜLÜOĞULLARI: Çakır, Durkan, Erdoğan Kaya, Duran, Ünal soyadlı kabilelerin de bu sülaleden geldiği tahmin edilmektedir. Biraz gerilere gidildiğinde bunların evlerinin aynı yerde birbirine yakın olduğu görülür.
3-HEVECİOĞULLARI: Yavuz, Aydın, Öztürk, Özkan,Yıldırım, Dündar soyadlı kabilenin bu sülaleden geldiği rivayet olunmuştur. Bu soyadlı kişiler birbirlerine yakın akrabadır. Evlerinin aynı yerde olması da bunun delili sayılmaktadır.
4-SARIMUSTAFA OĞULLARI:Sarı, Doğanay, Özdoğan, Keskin soyadlı kabile Sarı Mustafa dedenin torunlarıdır. Sarı Mustafa Dedeyi çağrıştırsın diye muhtarlar “Sarı” soyadını almışlardır. Bu kabilede yetişen “Osman Hoca” isimli alimin çok ileri görüşlü bir kişi olduğu rivayet edilir. Bayındır kayasının arasının gerilip baraj olacağını yıllar önce işaret etmiştir. Radyonun çıkacağını, televizyon aletinin icat edileceğini yıllar önceden işaret etmişti. Osman Hoca’ya oğullarından rahmetli H.İbrahim Doğanay’ın daha çok benzediği söylenir.
5-ÇOLAKOĞULLARI: İnci, Taşdelen, Şimşek,Çimşir , Yeşilova soyadlı kabilenin bu sülaleden geldiği rivayet olunur. Zaten bu kabilelerin evleri de birbirlerine yakındır. Bu sülaleden de rahmetli Kör Resül’ün dedesi Resül Hoca alim bir zaat imiş. Yıllarca çeşitli yerlerde imametlik yapmış. Kazan köylerinde halen bu kabilenin krabaları olduğu bilinmektedir.
6-ÇELEKOĞULLARI: Albayrak,Gürbüz,Güneş,Esen, Dursun, soyadlı kabile de bu sülaledendir. Bu sülalenin de evleri birbirine yakındır. Bu sülalenin insanları genellikle uzun boylu, iri yapılı kişiler olduğu rivayet olunur. Koca Ismayıl’lar, Koca Omar lakapları bu varsayımı doğrular niteliktedir. Bu kabilenin yurtları da “Taşkapı” civarıdır.
7- DURALİOĞULLARI:Gökdemir, Yaman, Acar, Koç soyadlı kabile bu sülaledendir. Bu kabilenin de evleri aynı mıntıkada ve birbirine yakındır.
8-ÖZBEKOĞULLARI:Demirtaş, Demirel, Gülme,Özçelik, Çevik, Çınar soyadlı kabileler bu sülaledendir. Bunların da evleri birbirine yakın yerlerdedir. Bu sülalenin mıntıkasına “Hacı Mehmetler de denir.
9-KÜRDOĞULLARI: Doğan, Erdoğan, Coşkun,Tekin,Şahin, Yalçın,Yılmaz,Aslantepe soyadlı kabile bu sülaledendir.
10-KARADAYILAR: Derebaşı, Çetinkaya, Aslan, Çetin soyadlı kabilenin bu sülaladen geldiği tahmin edilmektedir.


KÖYÜMÜZDE MUHTARLIK YAPANLAR

Köyümüzde beş "Kethüda" ve yedi muhtarın görev yaptığı bilgilerine ulaşılıyor. Osmanlı Devrinde muhtarlık görevi yapanlara "Köy Kethüdası" derlermiş.

Köyümüz tarihinin çok eskilere dayandığı kuvvetle muhtemeldir. Osmanlı Devleti zamanında muhtarlık ve devleti temsil eden memuriyet görevleri yapanlar bilinmektedir. Osmanlı Devleti zamanında görev yapan beş kişiyi bilebiliyoruz. Osmanlı Devletinde köyde devleti temsil eden kişilere “Köy Kethüdası” derlerdi. Bu kişiler devlet ile köylü arasında ilişkileri sağlardı. Muhtarlarımızı hatırlarken bu beş kişiye “köyümüz kethüdaları” da diyebiliriz.Rahmetli Osman Özcan’dan alınan bilgilere göre bunları şöyle sıralamak mümkündür.
1-Kethüda Kör Ağa: Gökdemir’ ler sülalesinden olan bu kişi köyümüzün bilinen en eski kethüdasıdır.
2-Kethüda Miiğir (Nığır) Ahmet : Koç sülalesindendir. Koç soyadlıların dedeleridir. Köyümüzün ikinci kehüdasıdır.
3-Kethüda Hacının Oğlu : Gökdemir’lerin dedelerindendir. Bu kişinin babası köyümüzün hacılarındandır.
4-Kethüda Hölden Dede : Hacı dayının, Bekir dayının babalarıdır. Osmanlı devrinin son kethüdasıdır. Hölden Dedenin kurtuluş savaşına da katıldığı söylenir.
5-Kethüda Bekiroğlu Mehmet: Muhtar Bekir’in babasıdır. Osmanlı Devrinde görev yaptığı tahmin ediliyor.
6-Hatıpların Mustafa (Ünal’ların dedesi): Köyümüzde cumhuriyet devrinde ilk görev yapan muhtar olarak söylenir.
7-Seyit Mehmet Gökdemir: Cumhuriyetin ilk yıllarında muhtarlık görevi yapmıştır.
8-Seyit Ağa : Mustafa Kemal kayanın babasıdır.
9-Mıstık Dede: Kemal,Osman, Ahmet Kaya’ların babasıdır. Nalbantlık işi de yapardı. Köyümüzün at, eşek, öküz gibi hayvanlarını nallardı. Sarık ve şalvar ile gezerdi. Sakallı bir kişi idi.
10-Çavuşoğlu (Osman Derebaşı): Çavuş Osmanı. Mısık Dede’den sonra muhtarlık yapmıştır. Kumaş satıcılığı anlamına gelen “pırtıcılık” yapardı. Komşu köy ve pazarlarda pırtı satardı.
11-Muhtar Bekir: Bekir Sarı. Şimdiki muhtarımızın babaları. Çok uzun dönem muhtarlık yapmıştır.
 
12- Selahattin Sarı: Hali hazırda köyümüzün muhtarıdır.



TARİHTE KÖY ODALARIMIZ:
1-Kürdoğulları Odası
2-Meyteller Odası
3-Karadayılar-Tokurların Oda (Kötüoda)
4-Goca Oda (Albayrak ve Gürbüzlerin)
5-Çavuşların Oda
6-Hacımehmetlilerin Oda
7-Köy Odası (Şimdiki Köy Konağı)
8-Hurşitlerin Oda

Bayramlardan sonra yemek öğünlerinde her oda kabilesi, köylüye sırayla davet verirdi. Bütün köylü birbirini davet ederdi. Şimdi bütün odaların görevini köy konağı görüyor. Eskiden bayramlar, muhakkak 3 gün devam ederdi.Bayramlarda ,gençler arasında çeşitli eğlence ve ferfeni ler düzenlenirdi.Kurban bayramında, gençler her evi akşam gezer;
-Pamuk aldım veresiye indi gitti Karı suya ,kadın sudan gelesiye evin oğlu ......a gelin gelesiye manisini söyleyerek et toplayıp, kendileri pişirir yerlerdi.Bu eğlenceler dört gözle beklenirdi.

TARİH TE KÖY İMAMLARIMIZ
1-KOCA HATIP(Arıcı Hüseyin Hocanın dedesi)
2-MUSTAFA KOÇAK(Aıcı Hüseyin Hocanın babası)
3-OSMANHOCA
4-MOLLA DURMUŞ
5-KADI MEHMET
6-İMİRCELİ DELİ HAFIZ
7-GEREDE YAKABOYLU MİLAZIMIN HAFIZ
8-OSMANSİNLİ YUSUF HOCA
9-GEREDELİ HOCA
11-BÜNYAMİN HOCA
12-ARICI HÜSEYİN HOCA(Koçak)

KÖYÜMÜZDE BEKÇİLİK HİZMETİ YAPANLAR
1- Seyit DEMİREL(Köyümüzde en uzun süreli hizmet eden kişidir.Asayiş ve düzeni çok iyi sağlar,millet malını korurdu.Görev ciddiyetinden dolayı herkes çekinir ve saygı duyardı.)
2-Asım DAYI(Köyümüzde birkaç yıl bekçilik hizmeti yapmıştır.Komşu köyümüz Yediören (KÜRTKÖYÜ)lidir.)
3-Hüseyin DAYI(Yoncatepe köyündendir.Son yıllarda köyümüzün bekçilik hizmetlerini görmektedir.Halen köyümüzde görev başındadır.)

KÖYÜMÜZDE YÖRESEL KIYAFETLER
Hırka,Salta,Dizbezi,Cember,Atkı,Göynek,Don,Pantul,Fistan,Üçetek,Yelek,İşlik,Bicama,
Poşu,Guşak,Saruk,Dolak,Tagga.Çorap,Mes,Çevre,şarba,



YÖRESEL İSİMLER
Cice,Aga,Abıca,Deze,Görümce,Guma,Abıla,Ebe,..

KÖY CAMİMİZ
Şimdiki cami Toprakiskan Md. katkılarıyla devlet tarafından yapılmıştır.Eski cami bizim çocukluğumuzda en son 1962 yılında tamir olmuş, ağaç minareli bir camiydi.Daha önceki tarihi bilinmiyor.Yeni cami yapılınca köy ileri gelenlerince vakıflara kayıtlı değil tarihi bir önemi yok diye yıkılmıştır.1960 lı yıllarda elektrik yokken cami gazlambası ve mumla aydınlanırdı.Avize şeklinde güzel bir gaz lambası eski camimizi süslerdi.Hayır saiplerinin bağışladığı birçok şamdan vardı.Şamdanlara mum yakılırdı.Mum eriyince şamdan sayesinde yerlere dökülmezdi.Ezanlar ezantaşı ve minarelere çıkan görevlilerce okunurdu.Daha sonraları akülü hopörlörleri elektrikle çalışan hopörlörler izledi.Köyümüzün cami bahçesindeki çam ağaçları rahmetli babam tarafından Kızılcahamam fidanlığından getirilerek dikilmiştir.Rahmetli bu bahçe için çok uğraştı.Cami bahçesi daha sonra köy derneğimiz tarafından büyütüldü.Ağaçlandırıldı.İmam lojmanı gasilhane ve hanım misafirhanesi yapıldı.

 




 
  Bugün 1 ziyaretçi (3 klik) kişi burdaydı! Tüm Hakları saklıdır  
 
ACILAR PAYLAŞILDIKÇA AZALIR....MUTLULUKLAR DA PAYLAŞILDIKÇA ÇOĞALIR... Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol